VÝHOVORKY pri učení jazykov

13.07.2017

Pri učení jazykov sa často stáva, že namiesto toho, aby sme sa ho začali pravidelne učiť si nájdeme hneď na začiatku niekoľko výhovoriek prečo to nejde. Ak sa však chcete cudzí jazyk naučiť, musíte sa trochu prekonať. V tomto článku sa dozviete, aké sú najčastejšie výhovorky a ako sa im vyhnúť.

1. Nemám na to čas

Jedna z najčastejších výhovoriek. Na začiatok môžem napísať, že všetci máme času presne toľko isto a závisí len od nás, ako ho strávime. Naučte sa šetriť svoj čas a využiť ho naplno. Skúste ním neplytvať robením nepodstatých a zbytočných vecí. Venujte ho radšej niečomu, čo vás posunie ďalej, napríklad učeniu cudzieho jazyka. Ak si poviete, že nemáte čas po robote alebo škole nato, aby ste sa venovali niekoľko hodín učeniu cudzieho jazyka, tak vám prezdradím malý trik ako tento čas ušetriť a zároveň sa úspešne naučiť jazyk. Je to síce oveľa pomalšie ako intenzívne jazykové kurzy, ale stále efektívnejšie, ako by ste sa tomu nevenovali vôbec. Niekedy je aj menej viac!

Spôsoby ako šetriť čas a učiť sa jazyk:

A.) Aj Vám sa občas stáva, že pri raňajkách len tak sedíte a pozeráte novinky na sociálnych sieťach? Tak je na čase to zmeniť. (Pokiaľ nepatríte medzi tých, čo ráno ledva stíhajú základné veci.) Bude vám stačiť aj to, keď si miesto sociálnych sieti otvoríte mobilnú aplikáciu na vyučovanie zvoleného jazyka a trochu si ju prejdete. Alebo ak nestíhate jesť a zároveň sa hrať cudzojazyčnú hru, tak si pustite rádio alebo televíziu, kde hovoria cudzím jazykom alebo pesničky v jazyku, ktorý sa chcete učiť. To isté môžete spraviť aj pri obyčajnom umývaní zubov. Už len z takýchto maličkosti si na daný jazyk zvykáte a už z rána môžete mať pocit, že ste pre svoj "pokrok" niečo urobili.

B.) Ak cestujete autom, busom, vlakom či  dokonca lietadlom, máte šancu zmysluplne využiť svoj čas práve učením jazyka. Môžete mať so sebou nejakú knižku alebo učebnicu v cudzom jazyku. Okrem toho máte určite neustále so sebou mobil, do ktorého si môžete stiahnuť aplikáciu, pomocou ktorej sa v danom jayzku hravo zlepšujete. Filmy, pesničky alebo audio knižky vás dokonca zabavia a vy do seba "nasávate" cudzí jazyk bez toho, aby ste si to vôbec vedomovali. 

To isté môžete spraviť aj pri iných aktivitách, kde musíte na niekoho alebo niečo čakať. Ale aj pri činnostiach kde ste zaťažený len po fyzickej stránke ( pri behaní, v posilke, atd... )

C.) Ak radi varíte, tak si nájdite recepty v danom jazyku alebo také ktoré sú pre danú krajinu typické. 

Ďalší dobrý šetrič času môže byť napríklad aj učenie sa na záchode. POZOR! Skúšajte len v domácich podmienkach, inde by vašou nadmernou aktivitou mohlo niekomu "ujsť" :D 

Ak sa však chcete rýchlejšie a aktívnejšie zlepšovať, no vaším hlavným dôvodom je nedotatok času na cestovanie do jazykovky - sme tu pre vás my! Online jayzkové kurzy, kde sa všetko účíte online. Takže sa môžete usadiť na vaše obľúbené miesto do gauča v pohodlí vášho domova a postupovať v účení jazyka podľa logických a naväzujúcich celkov pod vedením skúseného lektora. 

2. Učenie sa jazyka je príliš ťažké

Áno, môže sa vám zdať, že je to príliš náročné a že toto všetko sa jednoducho píše, ale ťažšie robí. Všetko to však závisí len od vás ako veľmi sa chcete jazyk naučiť. Ja sama som príkladom toho, že som mala pôvodne istý problém s jazykmi (aj vďaka niektorým učiteľkám), no prišla som postupne na to, že okolnosti a vyučujúci mi predsa nemôžu určovať to, či ten jazyk budem vedieť a či ma bude baviť. Uvedomila som si že všetko to fakt závisí len a len odo mňa a od môjho prístupu.

Keď som prišla do Nemecka po prvý krát, tak na začiatku to bola moja nočná mora, lebo dovtedy som nemčinu neznášala a doslova som s ňou bojovala. Ale povedala som si, že to musím prekonať ak tam chcem ostať a niečo hlavne sama sebe dokázať. Naozaj som na tej nemčine makala každý deň a zo dňa na deň to bolo lepšie a lepšie. Nakoniec sa mi to učenie aj krajina zapáčili a ostala som tam takmer dva roky...načo som bola hrdná no a okrem nového jazyku, som získala aj nové priateľstvá a veľa zážitkov.

Každý z nás sa už jeden jazyk naučil. Áno, mám na mysli ten materinský...ja som presvedčená že keď človek nájde v sebe odvahu a odhodlanie, dá s ľahkosťou zvládnuť aj ten ďalší, treba byť len tak trpezlivý, ako keď sme boli deti, lebo ani vtedy sme sa to nenaučili zo dňa na deň, ba dokonca, ani z mesiaca na mesiac, učenie je to dlhodobý proces. Takže nič nie je také ťažké ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vytrvať! 

3. Som starý na učenie jazyka

Nikdy nie sme až takí starí, aby sme sa nemohli naučiť niečo nové. Je to stále len a len na nás, aby sme s tým začali. Niektorí sa presťahujú do zahraničia vo vyššom veku a stále sú schopní naučiť sa jazyk, preto sa netreba vyhovárať nato, že som starý a už mi to nepôjde alebo načo mi to bude. Stále si môžete spraviť, čo i len malý výlet alebo dovolenku niekam do zahraničia a popri tom budete radi, že viete aspoň nejaké základy jazyka v krajine do ktorej sa vydáte. Treba však počítať s tým, že to bude ťažšie ale jednoznačne nie nemožné. 

4.Mám slabú pamäť

Môže sa stať, že na niektoré veci máš slabšiu pamäť, ale pre každého z nás existujú určité techniky nato, aby sa daný jazyk alebo slovíčka naučil ľahšie. Ľahšie by bolo kebyže zistíte aký druh pamäte máte. Niektorí ľudia majú skvelú sluchovú pamäť, preto je pre nich ľahšie učiť sa jazyk cez to, čo počujú ( čiže rádio, televízia, pesničky, konverzácia). Ak patríte do skupiny tých, čo nemajú sluchovú pamäť ( tak ako ja - nedokážem sa naučiť slovíčka, ktoré len počujem - musím ich vidieť aj napísané) tak pravdepodobne máte vizuálnu pamäť a to znamená, že by ste sa mali snažiť učiť slovíčka iným spôsobom a to hlavne tak, že si ich budete výrazne farebne zvýrazňovať alebo robiť myšlienkové mapy či kartičky. Dobrý nápad je televízia a filmy, kde si môžeš dať titulky v danom jazyku.

5. Mám strach rozprávať v cudzom jazyku a hanbím sa

Aj to sa dá prekonať. Ja som mala tento strach na začiatku tiež, ale potom som prišla nato, že je to len v mojej hlave a nikde inde. Musela som to prekonať. Mala som strach, že cudzinci budú počuť moje chyby v angličtine a nemčine. No čo si budú o mne myslieť ? Budem im na smiech! Ale vôbec to tak nebolo, dôležité je, že vôbec komunikujete v cudzom jazyku. 

Takže žiaden strach, veď čo sa môže stať keď spravíte chybu ? Začnú sa vám smiať ? Aj keby, tak sa na tom zasmejte aj vy. Skúste to zobrať pozitívne, veď oni vás môžu opraviť a vám to pomôže zlepšiť sa! Cudzinci väčšinou ocenia že máte záujem komunikovať, je to lepšie ako keď budete len ticho stáť a triasť sa strachom.

6. Nemám dostatok financií na jazykové kurzy alebo na jazykové pobyty v zahraničí

Aj tento dôvod je už v dnešnej dobe iba jednou z mnohých výhovoriek, dnes už máte prístup k všemožným jazykovým kurzom ako aj k rôznym spôsobom učenia. Môžete si vybrať z veľkej ponuky a nájsť, ktorá je pre vás tá najvýhodnejšia. A ak stále nemáte dostatok peňazí na profesionálne kurzy, tak sa z vás môže stať kľudne stať aj samouk. Síce to bude pre vás oveľa zdĺhavejšie a náročnejšie, ale nie nemožné! Môžete si stiahnuť aplikácie do mobilu, z ktorých väčšina je zadarmo. Ďalej v rámci tréningu môžte sledovať televízu a rádio v jazyku v ktorom sa chcete zlepšiť. Zapamätajte si, keď vytrváte a učenie nebude pre vás len jednorázová záležitosť určite to prinesie svoje ovocie. 

© 2017 Jazykovo. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky